Employer branding een truc?
De afgelopen jaren hebben bewezen hoe belangrijk employer branding is voor bedrijven. Door te laten zien wie je bent en waar je voor staat trek je daadwerkelijk het meeste personeel aan. Vroeger probeerden veel organisaties hun merk letterlijk te ‘branden” bij hun publiek. Dat is achterhaald. Tegenwoordig is employer branding zeker geen truc en je moet het zeker ook niet mooier maken dan het is. Organisaties laten nu zien wie ze zijn. Ze nodigen talent uit om als het ware samen met hen op te trekken om de organisatiedoelen te realiseren en een stap in een loopbaan vorm te geven. Maar hoe blijf je in deze krappe arbeidsmarkt een aantrekkelijke werkgever voor nieuw talent? Wat zijn de drijfveren van je eigen medewerkers maar ook van nieuw talent om voor jouw organisatie te willen werken?
In de column van Marjolein Ten Hoonte (arbeidsmarkt directeur bij Randststad) gaat ze dieper in op dit onderwerp. Daarnaast kan je hier ook het employer branding research 2022 van Randstad aanvragen. Aan de hand van de column en het onderzoek kan je zelf aan de slag met je (aangescherpte) employer branding strategie voor 2023!
Klik hier voor de column en het onderzoek!